Testbarnehage for Barnas Trafikklubb

LYSET Lyset er den nye og artige maskoten i klubben. Han er stadig ute på oppdrag for å sørge for at barna skal lære og forstå hva som er farlig og hva som er trygt når de ferdes i trafikken. Han kan handle raskt, som en supermann, når han må. Samtidig har han tid til å undre seg sammen med barna om hva trafikk er og hvordan alle kan lære å ta vare på seg selv og hverandre ute i trafikken. Han er med andre ord barnas beste trafikkvenn.

Barnehagen er medlem av Barnas Trafikklubb og noen ganger får vi også besøk av Lyset.

Trafikk er tatt inn i årsplanens arbeid, og vi vil være innom dette tema gjennom året med alle gruppene.

Vi vil bruke klubbens nettside https://www.barnastrafikklubb.no/ som inneholder digitale oppgaver og forslag til samlinger med barna. Som testbarnehage er vi med å vurderer hånddukken som vi har fått til bruk i barnehagen. Vi fikk også bøker og spill som kan brukes med barna.

Vi var også så heldige å få treffe Lyset i full størrelse under Arendalsuka 2018. Vi ble hentet i buss og fikk omvisning i byen og Lyset fikk presentere seg selv og sin kunnskap.