Friluftsgruppa Skautroll avdeling

Friluftsgruppa har 12 plasser for barn i alderen 3-6 år. Vi bruker naturen aktivt hele året som stimuli og arena for utvikling. Her får barna et nært forhold til mangfoldet i naturen. Gruppa er ute størsteparten av dagen, med god variasjon på oppholdsplasser og ulike turmål, gapahuk, lavvo, grillhytta og varmestua.

Varmestua ved fotballbanen er hovedbasen. En bygg fra 2020 hvor det er mulighet for å trekke inn for varme og avkobling.

Vi har flotte skogsområder i umiddelbar nærhet. Plassene ute er varierte, vi kan dra inn til leirplassen med gapahuk, Solkjenn med speiderlavvo, hoppbakken, eller nøtteskogen med grillhytte.

Hvert år får barna i denne gruppen en vinterdress fra Stormberg . Utover dette er det svært viktig med ull og fleecetøy, og sko som tåler kalde og våte dager. Dette er av stor betydning for barnas trivsel og fungering.

Ha orden på klærne (barnehage.no)