PBL Mentor Kidplan

En oppdatering for foreldre og ansatte på barnehagens innhold, med informasjon på ett sted Vi vil prøve ut løsningene som ligger her. Samtidig vil vi beholde våre papirløsninger inntil vi opplever dette som en fullgod løsning.

Foreldre-app

Kommunikasjon med foreldrene. Bilder, kalender og beskjeder.

Hjemmeside

En presentasjon av barnehagen.

Nettsiden er mobilvennlig og det skilles mellom åpen side og innlogging for foreldre.

Oppmøteregistrering

Den ansatte sjekker barna ut og inn, registrerer fridager eller sykdom via mobil eller nettbrett.

Sovetider, bleieskift m.m. kan også registreres her.

Telleliste på mobil

Registere tellingen av barn direkte på mobilen.

Vi tenker denne er mest aktuell på tur utenfor barnehagen, enn så lenge bruker vi papirutgaven i barnehagen.

SMS - varsel

Vi kan sende ut SMS til foreldregruppene og ansatte på avdelingene gjennom systemet.

Det gjør det enkelt for oss å nå raskt ut til alle, dette har vi hatt i bruk en stund

Samtykker

Det er flere samtykker barnehagen må innhente.

Her kan de gjennomføres elektronisk, og på sikt vil papirutgaven dere fyller ut kunne erstattes av denne løsningen.

Barnemappe

Mulig å lagre dokumenter om hvert enkelt barn, referat fra oppstart/foreldresamtaler, dokumenter knyttet til overgang til skole.

Avventer med å ta i bruk for det enkelte barn. Generell info finnes på filarkiv.