Bry deg om ditt og andres barn, gjør deg kjent med tema mobbing

Nedenfor finner dere link til et hefte med tema mobbing. Kvalitativt godt lesestoff på området, oppfordrer ALLE til å lese gjennom denne! Vi kan alle være med å bry oss, det kan gjøre en forskjell. Derfor er det så viktig å dele denne kunnskapen.

Voksne for Barn har gjennomført en undersøkelse med foreldre til barn som har blitt eller blir mobbet. Over 500 svarte. De har blant annet formidlet hva man trenger å kunne hjelpe barnet sitt og hva de har opplevd at fungerer.

Med utgangspunkt i det har vi laget heftet «Til deg som har et barn som blir mobbet», som du kan se her:

Vi håper det kan være til hjelp og støtte for den som har et barn som blir utsatt for mobbing, og at du kan hjelpe oss å formidle det til den du tror kan trenge det.

Hefte med erfaringer og råd fra foreldre til foreldre om hva som kan hjelpe; klikk her

Vennlig hilsen

Birthe Bratvold