Ha orden på klærne

Barnet bør ha to hele skift i barnehagen til enhver tid. Følg nøye med på at dette er i orden, ta med overflødig og uaktuelt tøy for sesongen. Regntøy skal alltid være i barnehagen

Vi har dårlig tørkemuligheter for dresser og regntøy. Er tøyet bløtt må det tas hjem for at det skal tørke.

Vær vennlig holdt orden i barnas hyller og rydd opp dersom noe ligger på benkene eller gulvet når dere henter barna.

Sko
Til innebruk og til utebruk som passer vær og temperatur

Merk tøyet
Merking av alle klær, sko, sekker og lignende er av stor verdi for oss som skal finne rett tøy til barna, etter at de er havnet utenfor plassene sine. Alt av klær og utstyr må være merket med barnets navn. Merkelapper finnes i utallige varianter på nett. Eks: markmaster.no. En merkepenn kan gjøre like god nytte. Tøy som ikke er merket med barnets navn blir lagt felles kurv i garderoben, eller hengt på snor. Her blir det liggende svært mye som «ingen eier» – så vær vennlig å se etter, selv om du ikke savner noe.

VÅR/SOMMER

HØST/VINTER

Shorts

Dress